miércoles, 11 de septiembre de 2013

Dret a decidir



Com cada 11 de setembre vam assistir al vergonyós espectacle d'una cadena humana demanant el "dret a decidir" . Jo com a català de naixement i de sentiment em sento avergonyit . Dic vergonyós perquè això és conseqüència de l'oportunisme de determinats polítics a Catalunya que qualifiquen aquesta cadena com un èxit personal davant d'altres polítics febles i acomplexats del govern central que pretenen fer callar com sigui aquesta demanda a base deixar anar diners o poder per demorar justificant-se en la Constitució com un escut per impedir que els ciutadans manifestin les seves demandes . Així estem any rere any cada vegada pitjor sense que els ciutadans aconsegueixin avançar amb o sense Catalunya . Amb o sense Espanya . I cada vegada amb més greuges per ambdues parts

Així cada dia sense fer res creix la radicalitat entre ciutadans separatistes i centralistes , ho comprovo en aquest bloc cada vegada que tracte aquest tema . Com català de naixement i sentiment cada vegada que rebo un comentari ofensiu contra Catalunya em fa mal . També em fa mal quan aquests comentaris ofensius i desqualificadors que venen des de l'independentisme deslligat contra el meu país Espanya , em fa mal també . I he de dir que la radicalitat em fastigueja vingui d'un costat o d'un altre. Moltes mentides ens han portat fins aquí . Cal dir que moltes famílies s'esbatussen amb aquest tema que només interessa als polítics . I a més que tot i que tinc molt a dir en el cas que s'accepti el referèndum tal com es planteja , jo estaria exclòs pel fet d'un català resident actualment a la Comunitat Valenciana i malgrat el meu interès per aportar el meu granet de
sorra a favor de la convivència .

Jo també estic a favor del dret a decidir , respecte la democràcia i sobretot a favor de la llibertat , sempre que decidim tots els catalans . I tots els no catalans també i no només pel tema de la secessió de Catalunya sinó per tants i tantes qüestions que els partits polítics que un cop guanyades les eleccions no volen escoltar. De tal manera que ni tan sols guarden les formes quan es tracta d'incomplir els seus programes electorals . Aquí hi són tots, perquè Artur Mas no portava el tema de la secessió en el seu programa i tots sabem qui camina darrere de la seva actitud , com Mariano Rajoy que ha incomplert pràcticament el seu programa de govern . Si haguessin dit la veritat potser ara no tindríem aquest problema i probablement ni tan sols governarien Espanya i Catalunya respectivament .
El que no pot ser aquest un tema que es pugui ajornar contínuament , mitjançant pagaments en efectiu o noves cessions de poder .

Tots sense cap exclusió hauríem de poder fer- decidir davant un tema tan important . Tot és possible dins de la llei és cosa possible si no hagués por per part del Govern Central i tinguessin la valentia de plantejar aquesta qüestió d'una punyetera vegada .
Quan s'expliqui clarament el que realment va passar al Quebec , que després d'un referèndum ara està sumida en la major de les crisis tot i que la propaganda nacionalista el posa com a exemple .

Els polítics haurien d'explicar clarament amb tota claredat i amb xifres a la mà el que pot representar una utòpica independència que exclouria Catalunya dels avantatges de pertànyer a la Unió Europea i el llarg camí a recórrer per aconseguir de nou l'ingrés de Catalunya com a membre de ple dret .
També és significatiu el continu degoteig d'empreses catalanes que estan sortint de Catalunya per instal · lar en altres regions fa pensar que aquest futur no els interessa .

No se si han estat 300 o 500 mil els catalans hagin sortit al carrer a demanar la independència, que mes dóna . D'altra banda hi ha altres 6.700.000 que avui s'han quedat a casa pel que sigui , és un tema que no m'impressiona ni hauria impressionar a Rajoy , però penso que hauria de permetre que TOTS , poguéssim opinar sobre aquesta qüestió que ens afecta sentimental i econòmicament . És un tema que cal que s'esbrini com més aviat que és el que volen els ciutadans ia partir d'aquest moment tots junts o per separat ens posem a pensar com arreglem els tremends problemes laborals i econòmics que ara tenim i ens posem de debò a treballar .

No hay comentarios:

Publicar un comentario