viernes, 15 de noviembre de 2013

Catalunya etiquetada



Fa pocs dies vaig estar a Vic , on vaig sovint , la ciutat on vaig passar la infantesa i joventut fins que , quan per raons laborals , em vaig traslladar a viure a Alacant . És el lloc on vaig fundar la meva família i han nascut els meus fills i els meus néts ... ( ja tinc quatre) D'això fa quaranta anys .


Al que anava ... En la meva visita vaig poder veure la bonica plaça major vaig veure que al bacó de l'ajuntament onejava únicament l'estelada , una bandera que en aquest moment no és legal , sense cap referència al que podria haver-li passat a la bandera legal de  Catalunya (la quatribarrada) i la bandera d'Espanya , ( la rojigualda , perquè no hi hagi confusions ) que són les obligatòries per llei perquè onegin al balcó de qualsevol ajuntament de Catalunya .


Vaig aixecar el cap i vaig veure que la majoria dels balcons hi havia una bandera amb el triangle a vegades blau de vegades groc amb l'estel corresponent estava onejant en gairebé tots els balcons de la platja gran.

Per un moment vaig pensar que jo m'assabentés havia estat declarada la independència de Catalunya , pel que vaig voler preguntar el que estava passant . Em van dir que no , que les coses estan com estaven , que no havia canviat res des del moment que el president Mas va anunciar una consulta sobre si Catalunya vol independitzar-se d' Espanya , el que anava a aclarir el camí a prendre . Això va ser després de guanyar les últimes eleccions autonòmiques a finals de 2011 .
Des de llavors sembla que estan en això , pensant en la pregunta i la data per dur a terme , cosa que no es posen d'acord.

Doncs bé , sembla ser que a Vic ja saben quin serà el resultat i per això s'han avançat seguint les consignes del seu alcalde Josep M. de Abadal , que em diuen , és un líders independentistes més radicals . El s'ha avançat i ja ha plantat la " estelada " al balcó de l'ajuntament pel que sembla molt segur del resultat .
La bandera porta mesos aquí esperant el moment que aconsegueixi representar l' territori català si és que algun dia el poble decideix la independència .

Així comprenc que els vigatans , ordenats i obedients ells , han secundat l'alcalde i han posat les estelades als balcons ... Però la vaig veure onejant al balcó de diversos coneguts que tinc la certesa que ells no volen ni en pintura la independència .
Em trobo un d'ells i li faig aquesta pregunta : Quina és la raó per què tens aquesta bandera al teu balcó , quan tu penses que Catalunya no s'ha de separar d'Espanya?

Em va contestar :

- Mira jo desitjo que aquesta bogeria col · lectiva no arribi a prosperar i passi el d'altres vegades que quan es presenta l'ocasió per decidir la independència d'Espanya en l'últim moment es fan enrere . Aquesta amenaça serveix perquè els espavilats millorin la seva situació particular davant la inòpia de Madrid , però tinc moltes raons per posar la bandera al meu balcó , la poso perquè la meva botiga no comenci a patir tota mena de pintades amenaçadores , perquè hagi de tramitar
algun permís a l'Ajuntament no m'ho deneguin, perquè el meu fill hagi de patir les burles dels seus companys de classe , no vull que em assenyalin al carrer per ser un català "diferent " ...

Davant de tots aquests motius vaig haver callar , ... potser si jo tornés de nou en aquesta ciutat , cosa que no faré , jo també posaria l'estelada al balcó , amb tal de no tenir problemes ...


6 comentarios:

  1. Josep Salvadó Colominas

    Trobo molt raonable el que dius. A mi en passaria el mateix si en trobes al Quebec ho al país de Gales. Ves que et dic.

    ResponderEliminar
  2. Eduard Piferrer Amargant

    quantes vegades li han trencat el vidres o un altre cosa a aquet conegut seu perqué li han ´obligat´ a posar una estelada, quans balcons i botigues no hi ha res ? poder que torn-hi cap Alacant hi pregunti que li pasaría si posés una estelada al balcó,

    ResponderEliminar
  3. Que poca idea tenéis desde fuera… del verdadero sentimiento de la gente de Catalunya.

    ResponderEliminar
  4. Maijos Cuacos

    Aquí ningú està obligat a possar l'Estelada, la gent ho fa voluntariament desde el 11 de Septembre del 2012, desde la grant manifestació, no es nou. Vic no es l'únic poble que té a la balconada del Ajuntament, el primer poble va ser al Priorat, després Areny de Mar desde les hores.
    A Granollers conviuen, fins i tot en les balconades dels edificis banderes espanyoles i nungú li ha cremat les vivendes.
    No es pot confondre el desitjos de la gent amb les polítiques mes o meny ensertades dels polítics, la Asamblea Nacional de Catalunya, es la que comanda tota la organizació de les manifestacións i no coneixo cap altre que sigui capaç d'organitzar democráticament manifestacións multitudinaries com ells, tenin en conta que la majoria dels seus membres no están afil-liats a cap partit polític.

    ResponderEliminar
  5. Arseni Gibert

    Ni rabans ni pastanagues: raves

    ResponderEliminar