jueves, 18 de enero de 2018

TV3 pregunta perquè els diputats de Ciutadans no canten Els Segadors



Inés Arrimadas no canta "Els Segadors", l'himne català amb el qual es tanquen les sessions "històriques" del Parlament. Que només s'aixequi quan sonen els seus compassos és una cosa que enerva molts nacionalistes, que consideren l'actitud de la líder de Ciutadans una ofensa insuportable contra els símbols de Catalunya, un afront irreparable i fins a una mostra de mala educació. (Tot i que no són pocs els catalans que prefereixen com a himne 'El Cant de la Senyera' bastant més pacífica que la lletra 'talla-caps' d'Els Segadors).

La pell separatista és tan fina en aquesta matèria que qualsevol detall es converteix en notícia amb tints d'escàndol. Per aquest motiu a un presentador de TV3 li hagi resultat d'allò més natural preguntar-li a Acostades per què ni ella ni els diputats del seu grup van entonar les estrofes del bel·licós cant al final de la sessió.

La dirigent de Ciutadans va aprofitar la pregunta per posar de manifest el tractament desigual en matèria d'himnes per part del nacionalisme que xiula l'Himne Nacional i s'escandalitza per l'absència de cremor coral quan es tracta de bramar "bon cop de falç" (bon cop de falç).

L'entrevista transcorria per camins més o menys normals fins al final, al minut 26 del vídeo, quan el conductor de l'espai matinal de TV3, Pere Bosch, ha tret a col·lació el presumpte plantada de Acostades a "Els Segadors".
Presentador: Hem parlat molt de símbols en les passades setmanes i mesos. M'agradaria preguntar-li ... Ahir, ¿com és que els membres del grup parlamentari de Ciutadans no van cantar "Els Segadors"?

Inés Arrimadas: Jo no sé si algun dels meus diputats va cantar o no cantar ...

P .: No els vaig revisar tots, però crec que la majoria no ho van fer.

I. A .: Ah, bé. La veritat és que posar a la televisió pública a gent que revisi qui canta o no canta fa una mica de por, però bé ...

P .: No s'ho prengui així.

I. A .: Jo no he preguntat.

P .: No és una caça de bruixes.

IA: Jo crec que hem de ser lliures per poder, dins el respecte sempre, perquè nosaltres respectem l'himne de Catalunya, l'himne d'Espanya, qualsevol himne, nosaltres no xiulem, no faltem al respecte com fan altres, però després hi ha la llibertat de poder expressar o cantar o no cantar. Dóna angoixa pensar que s'ha de controlar qui canta. Jo no ho faré amb el meu equip i espero que ningú ho faci.

P .: No vegi segones intencions més enllà de la pregunta.
Acostades: "posar gent a la televisió pública a revisar qui canta i qui no canta em fa una mica de por"

No hay comentarios:

Publicar un comentario