martes, 6 de agosto de 2019

Lluís Llach admet que el seu pare era seguidor de Franco, però "bona persona"


L'exdiputat de Junts pel Sí, Lluís Llach, ha admès en una entrevista al programa El Divan de TV3 que el seu pare va ser alcalde franquista de Verges, però ha destacat que "per sobre de tot, era bona persona". "El pare era de dretes. La meva mare venia de l'encaix falangista i, per completar tot el mapa, el meu pare venia de l'encaix Requetè".

Llach ha explicat que "ell ​​era d'una família molt poderosa de Girona, amb familiars ocupant càrrecs molt importants, i ho van fer alcalde a dit i ho va ser veintipico d'anys", ha revelat. En aquest sentit, ha dit que "com tots els alcaldes" d'aquell moment va ser "cap de Falange i president del Moviment Nacional".

Preguntat per "com podies parlar amb el teu pare", Lluís Llach ha dit que "perfectament" perquè "primer ell va ser alcalde quan jo era bastant nen i després va divergir molt, però el meu pare era metge i jo els tinc totalment mitificats els metges". "La seva bondat com a metge a mi sempre m'ho he fet sentir, per sobre de tot, una bona persona", ha sentenciat.

El cantautor i escriptor ha destacat que "tots els problemes ideològics, potser falsament, el meu nom 'són coses d'educació familiar, la seva família era molt Requeté, va ser educat en aquest aspecte, etc, etc".

La presentadora Sílvia Cóppulo li ha recordat que en la seva declaració al Suprem es va definir com "homosexuals, independentista, que aspirar ser ciutadà del món" i li ha demanat com podia tractar això amb el pare. "Es podia parlar d'això. Ell ho acceptava, el que passa és que potser no estava d'acord igual que quan jo feia 'L'Estaca', ell no estava d'acord".

Malgrat aquestes diferències entre pare i fill, Llach ha destacat que "podíem seguir tenint una bona relació perquè ell era una bona persona" i ha subratllat "el seu comportament humà com a metge"

bla ... bla ... bla ....

El fet que el pare de Lluís Llach hagi estat encara franquista, "una bona persona", podria haver ajudat al cantautor que s'hagi convertit per les seves conviccions o interessos, en un veritable nazi ... i dels dolents.

No hay comentarios:

Publicar un comentario