domingo, 24 de junio de 2018

Pujol Copration 68 - Un reu colombià implica a Jordi Pujol Jr. en l'intent de blanqueig de 100 milions de la família des de Soto del Real

Jordi Pujol Ferrusola, el primogènit de l'expresident català Jordi Pujol. 

Un pres colombià relata a la policia que li va proposar introduir a Espanya 100 milions

Jordi Pujol Ferrusola, el fill gran de l'expresident de la Generalitat, va intentar blanquejar «entre 50 i 100 milions d'euros» durant la seva estada a la presó de Soto del Real a través d'un pres colombià. La Policia Judicial ha aconseguit el testimoni d'aquest intern, Juan Sebastián Arenas, que ha relatat amb tot luxe de detalls com el primogènit del clan català li va demanar «ajuda per blanquejar grans quantitats de fons». Sempre segons el testimoni d'aquest pres, la idea era que ell l'ajudés a col·locar el gruix dels diners a Colòmbia per, tot seguit, repatriar a Espanya. «Tu pónmelo tot a Colòmbia que jo tinc el mecanisme per portar-lo a Espanya a través d'Anglaterra. Amb el Brexit ha quedat molt a part d'Espanya i no tenen com sospitar de nosaltres », assegura que li va dir Pujol Jr.

La Policia va mantenir una entrevista amb aquest reclús el passat 15 de gener al centre penitenciari madrileny. Segons el testimoni ofert per aquest intern, el fill gran de l'expresident li va dir textualment: «Tinc un capital en negre, ocult, que es pot blanquejar». Segons aquest reclús, Pujol Jr. li va explicar que la seva intenció passava per rentar els diners mitjançant «plantacions, per mitjà d'hotels i per mitjà d'unes societats que ell té a Anglaterra». Afegia aquest testimoni que el primogènit dels Pujol li va precisar que per a això «ell no pot aparèixer en res», de manera que li va proposar «posar a un testaferro, que és ja un empresari que diu 'jo vaig a comprar aquest hotel .. . 'i tots aquests diners ho fem arribar a Sud-amèrica i ell s'encarrega que el lliurin en blanc ».

«Tot els diners de la meva família ho maneig jo», va dir el fill de l'expresident català

Per donar veracitat al seu testimoniatge, aquest reclús va facilitar les dades de reunions previstes entre el seu advocat i Pujol fora de presó, concretament a Madrid, que van poder ser corroborades per la policia. Per la seva banda, Jordi Pujol Ferrusola nega rotundament el relat d'aquest pres i sosté que s'ho ha inventat tot per aconseguir beneficis penitenciaris. Així mateix, el jutge José de la Mata no ha detectat fins ara aquestes operacions de blanqueig.

Aquest reclús, que estava adscrit al gimnàs de Soto del Real, va afegir que Pujol Jr. «necessita més diners, perquè ell no vol fer-ho a poc a poc, perquè sap que la policia està a sobre d'ell». «Vol fer dos moviments molt grans per portar els diners ja aquí».

Segons aquest intern, Jordi Pujol Ferrusola li va explicar que si feia un moviment petit, «de dos milions i un altre de tres, van a començar a sospitar». Pel que li va proposar unes xifres de «50 o 100 milions d'euros». El pla previst per Pujol Jr., prossegueix aquest relat davant la Policia, passava per «fer venir a la gent a Espanya o a Andorra per iniciar bé la negociació i començar a moure tot».

El reclús afirma que també va gestionar una compravenda amb un pres iranià

«Em va dir: 'Tu inverteix 20 milions però jo en els 20 poso 7. Jo vaig a cobrir les despeses d'assessoria jurídica, comptables i tots els tràmits però aquí van els meus diners ... i ningú es va a assabentar que aquí van aquests 7 milions meus ' ». El testimoni colombià ha afegit que Pujol Jr. volia «portar tots els seus diners» ocult a Espanya «però en blanc, res en negre, res al seu nom, els seus fills, la seva filla, perquè ell sap que té tots els seus comptes embargades».

El mateix testimoni va afegir que Pujol Jr. també va entrar en contacte a Soto del Real amb un reclús iranià cognom Markarian, que li va oferir «una operació amb unes propietats de molt valor al seu país i amb les que podien fer una venda fictícia per entrar diners ».

Afegeix seva declaració que Pujol Jr. també remenava blanquejar fons a través de «plantacions a Guatemala» o mitjançant «plantacions d'avellanes» controlades pels seus germans, fent referència expressa al seu «germana fisioterapeuta, que té unes empreses». «Tot el de la meva família ho maneig jo i tot el que tingui a veure amb Catalunya», sosté que li va dir.

Al mateix temps el reclús li va atribuir la següent referència vinculada a Marta Ferrusola: «La meva mare sempre era la que hi era, la meva mare va ser molt fort amb mi perquè sabia que era jo qui ho estava movent tot».

No hay comentarios:

Publicar un comentario