sábado, 26 de octubre de 2019

Irene Montero ja defensa la classe mitjana alta







Irene Montero amb el seu canvi d'estatus a Galapagar, passa a defensar pels mitjans habituals de Podem als desnonats per sentència de classe mitjana alta, que estan pagant 1.000 euros al mes, que es resisteixen a una pujada a 1.300 euros d'acord amb el preu mitjà de la zona.

La portaveu d'Unides Podem, Irene Montero, ha publicat un vídeo dimarts passat a les seves xarxes socials relatant la suposada situació de Livia, Juan i els seus tres fills. Assegura que la família podria ser desnonada perquè no poden afrontar la "pujada abusiva" del lloguer i arriba a demanar a la propietària de la casa que negociï una solució perquè puguin seguir vivint allà.

Fins aquí no podríem posar-li ni una pega al missatge de Montero, una defensa lícita de les seves polítiques de lluita per un habitatge digne. No obstant això, el matís ha arribat quan la portaveu ha donat noms i cognoms de la que, segons ella, és la "propietària de la casa, Esther Argerich" i ha apuntat que el lloguer que pagaven ascendia als 1.000 euros:

Segons dades immobiliàries el preu del m2 de la zona es situa en 14,5 euros el m2. És a dir, suposant que l'immoble tingués 140 m2, la seva renda seria de 2.030 euros. O el que és el mateix, prop d'un 36% més del que sol·licita (en teoria) la propietària. En el cas que tingués 150 m2, el lloguer ascendiria a 2.175 euros (un 40% més que els 1.300 euros que el Sindicat d'Inquilins de Barcelona assegura que exigeix ​​Argerich).


Irene Montero
✔ @ Irene_Montero_

Livia, Juan i els seus tres fills poden ser desnonats per no poder afrontar la pujada abusiva del seu lloguer. Demanem a la propietària de la casa, Esther Argerich, que negociï una solució perquè puguin seguir al barri en el qual porten vivint 12 anys. #LiviaYJuanSeQuedan

L'explicació de la Propietària

Esther Argerich: "Animo Irene Montero a que sigui ella la que els busqui un pis a 1.000 euros"

"Imagina tenir un pis en propietat i que després de més de deu anys cobrant la mateixa renda decideixes pujar-lo per circumstàncies personals. Ara imagina que, per actualitzar el preu d'aquest lloguer, previ avís de quatre mesos als inquilins i que ha estat congelat des de llavors, comences a rebre amenaces per part de sindicats, escraches a la porta del teu treball i la violació de la teva privacitat en televisió per part de polítics populistes. Doncs aquest és el meu cas ". Així de contundent es mostra Esther Argerich, propietària del pis més polèmic de l'última setmana, en una entrevista a idealista / news.

"Em sento desemparada, sento com que s'ha creuat una línia vermella i que s'està utilitzant el meu cas per fer política, una cosa que és totalment injust", diu Argerich, entre llàgrimes i impotència. "Porto en un estat d'ansietat continu des que se m'ha posat enmig d'una polèmica que, al meu parer, no té ni cap ni peus: el pis és meu, vull de tornada i no el vull posar més de lloguer" , diu la propietària, afegint que "ja no vull negociar res: ni encara que em donessin 1.500 euros els voldria com inquilins".

Medi tremolant pels nervis i la impotència que li causa la situació, Argerich fa memòria i detalla una cronologia dels fets i les seves intencions. "Era l'octubre de 2018 i complia el contracte. En aquell temps l'administració de l'immoble recaiguda sobre una immobiliària de la zona, que es va posar en contacte amb els inquilins mitjançant burofax per comunicar-los la finalització del contracte a data 31 d'octubre, un procediment habitual ", explica l'afectada. Després van arribar les amenaces i es van veure gairebé obligats a deixar de portar-me els papers del pis per culpa del Sindicat de Llogaters.

"Els inquilins, dels quals jo no diré el nom perquè no ho veig necessari, van llogar el pis per primera vegada a l'agost de 2007 amb una renda pactada de 1.100 euros mensuals. És un pis que està a l'Eixample dret, amb cinc habitacions i 140 m2. Per les circumstàncies econòmiques per les quals va passar mig país, es va decidir que passessin a pagar 1.000 euros, en comptes dels 1.100 pactats. És més, en alguna ocasió es va intentar oferir-los l'opció que lloguessin un altre pis que tenim, en una altra zona i una mica més petit, per un preu més assequible, però es van tancar en banda, ja que ells volien viure en aquest barri: és a dir , viure en un barri de classe alta a preu de ganga ", afegeix la propietària.

"Cal destacar que els inquilins del pis ara mateix són un matrimoni, que si bé la dona no treballa el marit, que és empleat del sector de la sanitat, cobra uns 2.500 euros al mes, i tres fills; un té 14 anys i els altres dos tenen 25 anys i 21 anys i, segons em consta, treballen ", afegeix la propietària.

"Arribat el moment de la finalització del contracte, el meu marit i jo vam comentar quin preu es podia demanar pel pis, que vaig heretar dels meus pares. Ells ens van dir que per les característiques del pis i la situació actual del mercat, tenia un valor d'uns 1.500 euros, però ens va semblar molt, per la qual cosa vam decidir que, en ser uns inquilins que portaven molt temps al pis i que fins llavors no havíem tingut cap problema amb ells, vam quedar que la renda es pujaria a 1.300 euros com a una consideració cap a ells ". La seva resposta, segons la propietària, va ser que "no acceptaven la pujada i que tampoc s'anaven a anar del pis".

El Sindicat de Llogaters entra en escena

"Va ser el 4 d'octubre de 2018, tot just uns dies abans que haguessin d'abandonar el pis, quan vam rebre la primera carta del Sindicat de Llogaters demanant negociacions. L'hi vam comunicar a la immobiliària i no li van donar importància ". Argerich treu d'una motxilla una carpeta de documentació, entre la qual es troba un mail en el qual es pot llegir un missatge en el qual s'intenta tranquil·litzar Esther: "Pots estar tranquil·la, és una associació que intenten baixar el preu, però no poden obligar-te a res ", han assegurat des Casauro.

"No li vaig donar importància, però el 31 d'octubre es va presentar el sindicat a la porta de la immobiliària que gestionava el lloguer amb pancartes, fullets i amb maneres violentes, fent còmplices a aquesta empresa del que ells estaven veient com un abús cap als inquilins ", explica la propietària.

El 14 de novembre, el sindicat i els inquilins van tornar a la porta de la immobiliària, però aquest cop, tal com relata Argerich, "amb un objectiu clar: si volien deixar de rebre amenaces, havien de deixar l'administració del meu pis a Travessera de Gràcia ". "Dies després van cedir al xantatge del sindicat i em van enviar un burofax en què posaven qual es comprometien a no mantenir cap relació mercantil amb mi i amb propietaris que mantinguessin actituds abusives i fora de lloc amb inquilins", explica la propietària, que a més afegeix " té gràcies que sigui així, quan van ser ells els que em van proposar aquesta renda ".

Passats uns mesos, i ja amb una situació que començava a ser incòmoda per a la propietat, Esther i el seu marit van decidir que finalment no volien negociar la renda i que anaven a deixar el pis buit un temps per sotmetre'l a una reforma. No obstant això, els inquilins seguien dins. "El 15 de gener d'aquest any em van enviar una tercera carta per negociar, a la qual no vaig contestar. El 12 de febrer vaig rebre un burofax a casa meva, també per a negociar, però en aquest cas ja utilitzant informació privada i confidencial ", explica. Paral·lelament a aquests esdeveniments, Argerich va interposar judici de desnonament, ja que havia finalitzat el contracte i, tal com havien expressat en diferents ocasions, "no tenien cap intenció d'abandonar l'immoble".

"Va ser en aquest moment quan l'assetjament del sindicat va començar a ser constant i malaltís: al març es van personar a la porta del meu edifici i van deixar octavetes per les bústies de tots els veïns i per terra on es podia llegir que el tracte que li estava donant als meus inquilins era inhumà ", diu Argerich amb cara d'incredulitat.


Mentre es començaven a donar les primeres accions del sindicat contra la situació que ells denunciaven d'abusiva, en paral·lel hi va haver sentència del judici de desnonament amb data de llançament 8 d'abril de 2019. "Quan es van assabentar d'això, em van contactar per correu electrònic citant-per negociar les condicions que ells volien per als inquilins i que, de no dur a terme aquesta trobada, anirien en massa a parar el desnonament. No donava crèdit de com s'estava complicant tot ", assegura.

Pancartes, escraches i assetjament en el seu treball

El 14 de març Esther Argerich va treure el cap per la finestra del seu treball a Barcelona després de rebre una trucada una mica estranya. "Estaven amb pancartes amb el meu nom a la porta de l'edifici on treballo, obligant-me a posar una denúncia per les coaccions a què estava sent sotmesa", assegura la propietària, que afegeix que va haver d'agafar varies baixes laborals a causa de quadres d'ansietat . "A finals de març van tornar, però aquesta veus amb càmeres de TV3 (canal de televisió espanyol d'àmbit autonòmic que emet a Catalunya)"

"Recordo que van començar a trucar a la meva feina, al meu extensió i a les dels meus companys, explicant la seva versió de la història; dies més tard em vaig trobar cartells enganxats per tot el recorregut que faig des d'on viu fins on treball, un malson ", diu.

En paral·lel a aquests fets, i apropant-abril, data prevista per al desnonament, l'advocat va comunicar a la família Argerich que els inquilins havien apel·lat i que es paralitzava. "Com vaig veure que la situació es començava a descontrolar i que no em veia amb forces per seguir lluitant, vaig demanar l'execució provisional, que el jutge em va concedir, proposant el 12 de setembre com a nova data per al llançament", afegeix Esther.

La propietària va ser notificada també per aquestes dates que els inquilins havien pagat la renda fins al març de 2019 "per poder apel·lar" però que després d'aquest mes no van pagar més, de manera que l'apel·lació "quedava resolta". L'última data va ser el 23 d'octubre, que és quan un nou actor va entrar en joc: Irene Montero.

"Ha creuat una línia vermella"

"Ella no havia d'haver pres part de la manera que ho ha fet", explica després de ser preguntada per Irene Montero, una de les líders de Unides Podem que dimecres passat va denunciar el cas donant el nom d'Esther Argerich en un vídeo a Twitter .

"Jo no sóc la dolenta de la pel·lícula, i m'agradaria dir-li que té molta cara i el que ha fet és il·legal, i òbviament tindrà conseqüències", diu Argerich. "Ella diu que està defensant drets constitucionals per abús, però ¿i els drets constitucionals que m'està vulnerant ella al meu què? Dret a la propietat privada, el dret d'imatge, el dret d'honor ... ".

"Si tant li importa la situació, animo a Irene Montero a que els busqui ella un piset de 1.000 euros d'un altre propietari que estigui d'acord amb la seva política. A mi que visquin com ells vulguin, l'únic que no vull és que sigui al meu pis ", conclou la propietària.

No hay comentarios:

Publicar un comentario