lunes, 3 de agosto de 2020

El rei Joan Carles comunica a rei Felip VI la seva decisió d'abandonar Espanya

El rei Joan Carles. |

En una carta explica que no vol perjudicar el regnat del seu fill per "esdeveniments passats de la meva vida privada". El príncep Felip l'hi agraeix

Joan Carles de Borbó abandona Espanya. El rei emèrit ha remès una carta al seu fill, Felip VI, en què l'informa de que té la intenció d'abandonar territori nacional en pròximes dates -no apareix especificat- per anar-se'n a viure a l'estranger i que, d'aquesta manera, no afectin l'actual regnat les polèmiques que s'han desfermat en els últims mesos sobre els negocis personals i les suposades comissions que hauria cobrat.

Casa Reial ha fet públic aquest dilluns un comunicat que en el qual es recull el text íntegre que ha arribat a l'actual Monarca:

"Majestat, estimat Felip:

Amb el mateix afany de servei a Espanya que va inspirar el meu regnat i davant la repercussió pública que estan generant certs esdeveniments passats de la meva vida privada, desitjo manifestar-te la meva més absoluta disponibilitat per contribuir a facilitar l'exercici de les teves funcions, des de la tranquil·litat i l'assossec que requereix la teva alta responsabilitat. El meu llegat, i la meva pròpia dignitat com a persona, així m'ho exigeixen.

Fa un any et vaig expressar la meva voluntat i desig de deixar de desenvolupar activitats institucionals. Ara, guiat pel convenciment de prestar el millor servei als espanyols, a les seves institucions i a tu com a Rei, et comunico la meva meditada decisió de traslladar-me, a hores d'ara, fora d'Espanya.

Una decisió que prenc amb profund sentiment, però amb gran serenitat. He estat Rei d'Espanya durant gairebé quaranta anys i, durant tots ells, sempre he volgut el millor per a Espanya i per a la Corona. Amb el meu lleialtat de sempre.

Amb l'afecte i afecte de sempre, el teu pare "

El comunicat remès per Casa Reial també explica que Felip VI li ha traslladat al seu pare "el seu sentit respecte i agraïment davant la seva decisió" i ha volgut ressaltar "la importància històrica que representa el regnat del seu pare, com a llegat i obra política i institucional de servei a Espanya ia la democràcia ".

No hay comentarios:

Publicar un comentario