martes, 20 de julio de 2021

Memòria ... ¿històrica? ... ¿democràtica?


La memòria és personal i diferent de cada ésser humà, depèn on cada un estava quan van passar els fets i el moment en què van ocórrer. Ara els capitostos d'aquest país volen imposar una memòria única i a qui discrepi sobre el que va passar en una guerra i la dictadura fa mes de vuitanta anys, apartar-lo de la societat. Jo creia que quan va morir Franco que va guanyar la guerra hi havia hagut una reconciliació entre tots els espanyols quan va morir en els anys 78 i es va instaurar malgrat els seus defectes, una monarquia democràtica.

Ara ens diuen que no, que ha d'haver estat una república. A mi em donaria el mateix llavors, però ara ,, ¿que pretenen? ¿Tornar als anys 30 de segle passat? perquè de la república no hi ha molt bon record ... precisament per la seva falta de democràcia.

Jo vaig pels vuitanta anys i ni tan sols vaig conèixer la guerra civil, només pels relats del meu pare que li va tocar per viure a Catalunya lluitar amb el bàndol republicà com a altres espanyols van estar a favor de de el guanyador que va resultar ser el general Franco que es va rebel·lar contra un règim republicà, que no havia de ser millor que la monarquia anterior i que en la seva curta existència, va ocórrer de tot, menys esdeveniments veritablement democràtics.

Un militar va dir es va acabar i després va venir una dictadura no democràtica, que no seria tan horrible, quan ningú va ser capaç de aixecar-se contra el dictador durant més de quaranta anys. D'aquests anys puc dir que vaig viure moments molt feliços. Potser per a altres no hagi estat així. He conegut tota mena d'històries i a hores d'ara, passats més de vuitanta anys, ja no importa, no queda gairebé ningú, tret uns néts que pretenen créixer amb aquest enganyifa en política.

El que no suporto és que uns polítics ineptes i sectaris que no van conèixer la república, ni la guerra ni la dictadura posterior, ara s'inventin una història falsa i pretenguin imponérnosla i ens diguin el que cal recordar i el que callar sobre una guerra horrible i fratricida. La meva memòria és meva i ningú la pot canviar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario