jueves, 17 de febrero de 2022

Les relacions comercials del germà d'Ayuso


El conflicte d'Isabel Diaz Ayuso amb la cúpula del PP només es pot entendre si situem l'objecte de l'acusació dins unes dates en què els sanitaris estaven treballant a preu fet als hospitals sense cap protecció. Vam veure imatges de sanitaris confeccionant bates per protegir-les amb bosses d'escombraries.

Molts sanitaris van morir en aquelles dates complint amb el seu deure. Tots recordem que la gent sortia a les tardes a les terrasses de casa per animar i agrair el seu sacrifici. Aleshores qualsevol persona que estava exposada al contagi per la seva professió estava disposat a pagar els sis o vuit euros per una simple mascareta sanitària.

Dins aquest context, apareix el germà d'Ayuso, Tomás Diaz Ayuso comercial amb 26 anys de l'empresa Priviet Sportive SL, empresa dedicada a la importació i comercialització d'articles de protecció sanitària, propietat de Daniel Alcazar, que presenta una oferta de 250.000 mascaretes 5 euros unitat, quan no n'hi havia cap a tot el món i el ministeri de sanitat de Salvador Illa estava acceptant ofertes per més de 10 euros unitat. Total que s'accepta l'oferta en vista de la diferència de preu i es tramita per mitjà d'urgència.

A Tomás l'acusen de cobrar 286.000 euros en concepte de les comissions per la tasca d'intermediació del treball habitual dins l'empresa. Aquestes comissions van ser abonades per l'empresa a Tomàs. El que discuteixen a la presidenta és si aquestes comissions són legals o no.

La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha reconegut aquest dijous que el seu germà va mantenir «relacions comercials» amb l?empresa que el Govern regional va contractar per a un subministrament de màscares, si bé ha assegurat que «tot va ser legal».

Així ho ha manifestat en declaracions a la premsa a la Puerta del Sol després que sortís a la llum una suposada operació d'espionatge des de l'Ajuntament de Madrid, una cosa negada rotundament pel seu alcalde, José Luis Martínez-Almeida, que hauria tingut com a objectiu accedir al compte personal del germà d'Isabel Díaz Ayuso. Des de Gènova han mantingut les últimes hores que aquest familiar de la presidenta va cobrar una «comissió» d'aquest contracte de mascaretes, però la direcció popular encara no ha mostrat documentació que acrediti una irregularitat, encara que donen una xifra: 286.000 euros.



«L'operació és del abril del 2021, però jo vaig saber el president del meu partit, Pablo Casado, quan al setembre vaig anar al seu despatx per parlar de la situació del partit i del congrés. Per sorpresa meva em va contestar que tenia coneixement d'aquesta operació i que pensava que era il·legal. Em va dir que el dossier li havien filtrat des de la Moncloa. Vaig preguntar al meu germà qui em va confirmar que havia mantingut relacions comercials amb aquesta empresa i que tot era completament legal. Que tot està regulat davant d'Hisenda i declarat», ha remarcat la presidenta.

«D'aquesta operació me'n vaig assabentar a Gènova. Ni el meu Govern ni jo hem intervingut per adjudicar ni aquest, ni cap altre contracte a ningú del meu entorn», ha insistit Díaz Ayuso. «No l'he ajudat mai»

«El meu germà treballa com a comercial al sector sanitari 26 anys, molt abans que jo entrés en política, però mai l'he ajudat per aconseguir absolutament res en la seva vida laboral. I animo que algú demostri que jo m'he mogut per beneficiar-lo a ell o algú del meu entorn personal com sempre es diu de manera maliciosa. Perquè no tindrà ningú una sola prova de corrupció per part meva, ni una sola prova», ha prosseguit Ayuso.

Enveges

No hi ha cap prova de l'existència del que es pot anomenar un pelotazo, l'empresa és legal i entra dins de la seva activitat de negoci i el seu germà fa 26 anys que treballa quan Isabel estava a l'institut i ni en somnis pensava ser presidenta de la Comunitat de Madrid. No és el mateix que crear una empresa fantasma només per accedir a un contracte.

Ayuso ha anat sempre al davant en la lluita contra la pandèmia i les seves mesures s'han pres posteriorment pel ministeri de sanitat o les diferents comunitats autònomes posant en diverses ocasions en ridícul al govern i especialment Pedro Sánchez. Potser l'Hospital Zendal és l'exemple més gran de l'èxit de la seva gestió.

Tant des de La Moncloa com al seu propi partit la seva gestió ha creat tota mena d'enveges. Molts celebrarien la desaparició política.

No hay comentarios:

Publicar un comentario