jueves, 8 de octubre de 2015

Carta de un català a Artur Mas

Molt honorable president Artur Mas,

Sóc un ciutadà català, nascut a Catalunya, però també a Espanya, i no, no m'agrada la situació en què ens ha ficat a tots els catalans.

No m'agrada que hi hagi seccionat a tota la població en un bàndol o en un altre, en el bàndol del SI o del NO. Fa anys tots convivíem perfectament sense la necessitat de marcar-prejudicis dels uns als altres, fa anys totes les opinions eren respectables, però des que vostè està en el govern, res d'això sembla ser així.

Vostè ha estat el pitjor president que ha conegut Catalunya.

El 2011 va realitzar retalladas del 10% on van haver quiròfans tancats, i llistes d'espera interminables a la sanitat. On fins i tot van intentar privatitzar la sanitat pública catalana, com els consorcis sanitaris de Lleida o l'hospital clínic de Barcelona.

El 2012 va tornar a pujar un 0,7% més els impostos, va implantar un € per recepta (que mai el va tornar). Va aplicar un 5% de retallada salarial als funcionaris, va realitzar venda de patrimoni públic i ens va pujar als estudiants les taxes universitàries ...

Tot això sense parlar de la corrupció a la qual està sotmesa el seu partit, amb el cas Pujol, cas Palau, ques ITV, ques Clotilde, ques Pretòria, ques Innova, ques Adigsa, sense parlar del famós 3%.
Però clar, per a vostè l'única solució a tot això, era la Independència. Amb la independència podria tapar tot el desastre de gestió del govern que vostè presidia.

A més sàvia que gràcies a la independència, obtindria tot el suport de l'Sr Junqueras. El qual va votar en contra d'una moció que proposava garantir que no es farien més retallades en els pressupostos dels hospitals, i en contra que l'Institut nacional de la Salut, fos institucionalment públic ... Tenint en compte que representa un partit d'Esquerres .

No, no em fio d'una persona que després de la seva pèssima gestió, ha intentat il·lusionar al poble amb una bandera, amb unes promeses que ni vostè mateix sap si arribaran a algun lloc.

No em refio d'un president que governarà Catalunya presentant-se en el lloc número 4 de la seva llista. Perquè la gent no ho relacioni a ell amb el líder del procés, deixant enrere les males gestions i la corrupció que arrossega. No em crec el seu conte de la lletera.

No vull deixar de ser espanyol, i molt menys europeu. No vull que es qüestionin que els nostres pares no puguin tenir la pensió que es mereixen. No vull tenir una moneda devaluada diferent a la resta d'Espanya i Europa. No vull haver d'ensenyar el passaport cada vegada que visiti algun lloc d'Espanya. No vull que deixin d'invertir a Catalunya les grans empreses, i pugi encara més l'atur. No vull un corralito.

Però sobretot, no vull dir adéu a Espanya.

M'agraden els sardanes; però també m'agraden les sevillanes. M'agrada el pa amb tomàquet, els mongetes amb botifarres, l 'allioli i els calçots; però també m'agrada el codido madrileny, el gaspatxo, la torilla de patates i la fabada asturiana.

Sr Mas, m'agrada ESPANYA i m'agrada CATALUNYA!

No hay comentarios:

Publicar un comentario