sábado, 7 de diciembre de 2019

La dura carta de Rafa Nadal contra les acusacions de l'alcalde independentista de Manacor: "Em veig obligat a respondre ..."



Estem acostumats a veure-li donant exemple dins i fora de la pista. Però poques vegades hem vist un Nadal tan seriós i tan dolgut com ara, quan contesta el batle de Manacor, Miquel Oliver de Més-Esquerra, sobre les acusacions d'un presumpte tracte de favor per al tennista a l'hora de desenvolupar la seva Acadèmia ja l'hora d'amarrar el seu nou catamarà a Porto Cristo.

En una carta oberta publicada a "Manacor Notícies", Rafa contesta amb fermesa totes i cadascuna de les acusacions, ressaltant que "sempre" ha intentat "ser honest i coherent" amb la seva "forma de fer les coses", que la seva Acadèmia " podria haver-se dut a terme en diversos llocs de l'món en què oferien importants beneficis i moltes facilitats ", però que ell sempre va triar que fos Manacor gràcies a la llei que va aprovar el Parlament Balear el 2012.

En la missiva, que a continuació reproduïm de manera completa, trobem a un Rafa Nadal molt afectat per les "falses acusacions" i amb la intenció d'expressar el seu "sentiment de dolor i decepció".

El alcalde de Manacor, Miquel Oliver, con dos de sus ediles
L'alcalde de Manacor, Miquel Oliver, amb dos dels seus regidors

CARTA OBERTA DE RAFA NADAL

"Hola a tots. La veritat és que voldria haver escrit aquestes línies fa algunes setmanes, però ha estat un any intens per a mi i he preferit estar centrat en els complicats reptes esportius que he tingut per davant. Però ara que la temporada ha acabat i que estic començant a preparar la següent, em dirigeixo a vosaltres perquè pugueu conèixer algunes qüestions que per a mi són importants.

Sempre he intentat ser honest i coherent amb la meva manera de fer les coses i he respectat tots els punts de vista. Però, com a qualsevol persona, em fa mal rebre atacs injustificats i difamatoris que l'únic que pretenen és tacar el meu nom.

Puc assegurar que el projecte de l'Acadèmia podria haver-se dut a terme en diversos llocs de l'món en què ens van oferir importants beneficis i moltes facilitats. Però sempre vaig tenir clar Manacor.

Per això, davant la publicació d'informacions fetes amb la intenció de fer-me mal a mi ia la meva família, en què fins i tot s'ha qüestionat la meva relació amb Manacor, em veig obligat a respondre perquè tots vosaltres pugueu tenir una informació completa de certes coses que uns pocs han dit, comentat o publicat de manera malintencionada. Aquí us les exposo:

Se m'ha acusat de ser un privilegiat i haver tingut un "tracte de favor" per haver pogut construir un centre esportiu i educatiu a Manacor, d'acord amb les exigències d'una Llei que va aprovar el Parlament Balear el 2012 i que es va modificar parcialment en 2018. Sí, em sento un privilegiat, ja que la majoria parlamentària va considerar de manera democràtica que aquest projecte estratègic per a Mallorca tindria molta més força si es realitzava mentre jo estava en actiu, ja que es multiplicaria la repercussió. I sempre he estat agraït per això.

A l'Acadèmia he invertit una part molt important de la meva patrimoni (cosa que també s'ha posat en dubte), i estic molt feliç que en ella puguin treballar més de 300 persones lluitant tot l'any per fer-la sostenible, una mica complicat tractant-se d'una ciutat petita i amb més dificultats de connectivitat que els nostres grans competidors internacionals. Hem dut a terme la construcció contractant a empreses de la zona i sempre que és possible prioritzem adquirir productes i materials d'empreses locals. De la mateixa manera, a l'Acadèmia vam becar a joves promeses de Mallorca, ajudem a entitats esportives (i no esportives) locals i ens esforcem per expandir a altres països el model creat aquí, a Manacor.

La Llei que abans esmentava, fixava tot un seguit d'obligacions amb l'Ajuntament que a continuació enumero:

- En concepte d'aprofitament urbanístic i ja abonats o pagats 753.000 euros.

- Zona verda condicionada ja lliurada de 3.126 m2.

- Import de el cost d'una zona verda condicionada, de 2600 m2 pendent de conèixer el seu valor per part de l'ajuntament.

- Aparcament públic amb una superfície de 3.500 m2 a l'espera de tenir l'aprovació de el Consell i de l'Ajuntament.

- Costejar juntament amb l'Ajuntament una rotonda a la carretera per millorar la circulació.

Encara que algun estigui intentant fer veure el contrari, estic i estaré encantat de complir amb totes aquestes obligacions, perquè és el meu deure com a ciutadà. Se'ns va acusar el 12 de novembre de no pagar l'IBI o les taxes d'escombraries a l'Acadèmia, una cosa completament fals, ja que els pagaments corresponents a l'IBI es van dur a terme a l'octubre res més rebre el document per fer-ho i el primer pagament a concepte de la taxa d'escombraries al novembre de 2017. Em pregunto el perquè d'aquestes acusacions tan malintencionades quan és tan senzill poder comprovar que no són certes:

- IBI corresponent a l'any 2017 100.000 Euros

- IBI corresponent a l'any 2018 98.000 Euros

- Taxes d'escombraries corresponent a l'any 2017 7.000 Euros

- Taxes d'escombraries corresponent a l'any 2018 11.600 Euros

Tot i que a nivell personal, el que més m'ha dolgut ha estat que l'alcalde de Manacor m'hagi acusat de "viure a l'marge de l'municipi" afegint que "la manacoridad es practica, no es verbalitza". Sincerament, haver de llegir i escoltar això em resulta molt ofensiu i dolorós. Potser hi ha persones a les que no els agrada la manera amb la qual he portat el nom de Manacor per tot el món, però crec que no hi ha cap dubte que m'he esforçat per fer-ho de la millor manera possible.

Sempre he estat per al que Manacor necessités de mi. Per això, quan fa 7 anys es em va demanar ajuda econòmica per poder finalitzar el projecte de l'auditori, no dubti ni un instant a fer la donació necessària. Ho vaig fer de manera desinteressada i de cor. Com altres ajudes que he fet per la comarca de manera recent amb situacions catastròfiques i el record segueix produint dolor tant a la zona afectada com a persones molt properes a mi.

Puc assegurar que el projecte de l'Acadèmia podria haver-se dut a terme en diversos llocs de l'món en què ens van oferir importants beneficis i moltes facilitats. Però sempre vaig tenir clar que, encara que em suposés un elevat cost econòmic, volia fer-la a casa meva, a Manacor perquè aquest projecte fos positiu per la meva comarca i per a les Illes Balears.

De la mateixa manera, vaig voler que el primer Centre de la meva Fundació estigués ubicat a Palma de Mallorca, on ajudem a més de 250 nens dels barris de Nou Llevant i la Soledat, zones especialment desafavorides i amb manca de recursos.

Manacor i Porto Cristo ho són tot per a mi: aquí viu, entrenament, tinc la meva família, als meus amics i és on faig el meu dia a dia. Una de les meves grans aficions és el mar i algunes persones han volgut criticar-me fins això mitjançant falses informacions en què han deixat entreveure un tracte de favor amb l'amarratge de la meva embarcació. He arribat a llegir i escoltar que caldrà fer obres al port, el que és rotundament fals. Ja sé que no faria ni falta comentar aquest tipus de coses, però prefereixo deixar clar que he actuat sempre com un soci més dels 300 que formem el Club Nàutic de Porto Cristo, complint amb tots els processos legals habituals.

Podria estendre amb més situacions que m'he callat durant molt de temps, però no m'agrada entrar en determinades polèmiques. Només volia expressar el meu sentiment de dolor i decepció amb determinats temes i dir-vos el que penso, ja que crec que mereixeu també tenir el meu punt de vista davant les coses que s'han publicat o que van dient algunes persones. Atentament, Rafael. "

No hay comentarios:

Publicar un comentario