jueves, 30 de agosto de 2018

La complicada vida de les pròfugues Gabriel i Rovira a Suïssa


Alfonso Ussía destapa l'infern que viu Anna Gabriel a Suïssa: "Desesperada"

Molt lluny de l'exili milionari de luxe que molts creuen que viu l'ex de la CUP i el seu col·lega d'aventures Marta Rovira, el periodista relata la part més aclaparadora de la seva aventura de luxe.

Un cop més Alfonso Ussía torna a recórrer a la ironia en la seva columna de La Razón per encarregar-se de dues de les seves "muses" favorites: Anna Gabriel i Marta Rovira, "preses" de l'oblit més "ingrat" des que van donar la espantada per evitar la presó.

I és que segons relata Ussía amb molta broma, "la política és ingrata i oblidadissa, com la vida mateixa. Els grans revolucionaris que escapen a altres països per no ser perseguits o assassinats pels feixistes, transcorregut un temps de calculada desaparició, entren en el sac de la indiferència i l'oblit. i hi ha dues persones, dues admirables dones en aquesta situació ".

En el seu relat de ciència ficció d'aquest dimecres, el periodista aventura que "fa anys, després de rebutjar les ofertes dels Pujol i Mas, vaig haver d'optar per triar el meu ingrés a les files d'ERC o de la CUP. Dues forces irresistibles em arrossegaven cap a elles. a ERC manava i militava Marta Rovira, la meva nena dels cargols, a la qual vaig créixer en el seu apassionat i arriscat independentisme. i de la CUP, em cridava i seduïa la simpatia, naturalitat i bellesa d'Anna Gabriel ".

Es burla Ussía que Gabriel no va poder complir el seu somni parisenc de formar part "del grup comercial de perfums de la casa Dior" i "desesperada, es va deixar els cabells com un casquet, va abandonar els desodorants i va contribuir de manera decisiva al triomf de l'independentisme català . Però una i altra figuraven en les llistes de la persecució feixista ", afegeix sarcàstic.

Perquè en la narració del periodista "vaig ser consultat per enviats d'ERC i la CUP per sentir les meves recomanacions en l'elecció del lloc de l'heroic desterrament. Vaig rebutjar les opcions de Veneçuela, Cuba, Nicaragua, l'Iran, i els rics Emirats del Golf Pèrsic, tot i que els últims no em desagradaven del tot. Però són països amb societats poc evolucionades en els drets de la dona. de tenir Marta o l'Anna un tilintintín qualsevol, podrien arribar a ser castigades o lapidades en plaça pública. en vista d'això, vaig triar per als meus heroïnes un exili milionari però sense riscos. Suïssa. Anna es va transformar en quatre hores i va recuperar la bellesa perduda, i Marta va seguir com sempre, és a dir, bastant malament, la pobra ".

I és que amb no poca ironia, deixa caure que els independentistes catalans han inventat el "exili milionari". És a dir, "se li exigeix ​​diners a l'Estat Espanyol per pagar les despeses dels exiliats de l'Estat Espanyol. No vaig imaginar que el parany tingués tant èxit".

No tot van a ser bones notícies, fa broma, "Anna, que no ha trobat feina en aquests set mesos d'horrible exili a Suïssa, ha engreixat en excés i enyora la sana alimentació mediterrània. I Marta, la meva nena dels cargols, ha pensat a lliurar-se a la malvada justícia espanyola perquè no aguanta més la tristesa benestant dels suïssos ".


Per això clama amb conya: "Les necessitem. Marta Rovira i Anna Gabriel resulten imprescindibles pel que representen. La fermesa, la resistència, l'honestedat, i el sacrifici revolucionari. És molt fàcil viure un exili a Veneçuela, entrar en un supermercat, buscar el sector xocolater i topar-se amb una prestatgeria mig buida amb escasses pastilles d'una sola marca. Xocolates Maduro. Però fer-ho en un establiment suís, i haver de triar entre tantes delícies és aclaparadora. La llibertat dels feixistes és sempre aclaparadora

No hay comentarios:

Publicar un comentario