jueves, 8 de abril de 2021

Una alumna de Moneder recorda com se li va insinuar Iglesias: «Vaig a el bany a refrescar, t'espero aquí»

 

Fernanda Freire, consultora i analista, recorda al seu Twitter uns fets que van ocórrer en 2010. En aquella època, era alumna de Joan Carles Moneder a la universitat. «Vaig a explicar una història d'assetjament i masclisme ranci que vaig patir all (sic) per novembre de 2010. Prego atenció i difusió sobretot a totes aquelles persones que es consideren feministes i aquest fil arribi al seu abast».

Fernanda Freire, exalumna de Joan Carles Moneder, fundador de Podem, relata en les seves xarxes socials un episodi que va viure fa una dècada en un bar en el qual també es trobaven Pablo Iglesias i una tercera persona propera a tots dos. En els seus missatges explica com el líder d'el partit morat la va convidar a acompanyar-«a al bany» després «acorralarme qual cérvol». «Vaig a el bany a refrescar, t'espero aquí», li va dir Iglesias, segons relata la noia.

«Vaig començar la meva grau en Relacions Internacionals allà per octubre de 2010 a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UCM. Un dels meus professors de l'1er quadrimestre era un senyor per llavors desconegut anomenat J. C. Moneder (Com a curiositat esmentar que el primer treball que ens va manar va ser sobre Hugo Chávez) », relata.

«El profe deia una mica l'atenció pels seus escarafalls i la seva actitud xulesca i això era divertit a el principi. Ens semblava interessant, tot i que vaig trigar poques setmanes a deixar d'assistir a les seves "classes". Resulta que una nit de principis de novembre estava amb dos companys de classe prenent alguna cosa per Lavapiés i vam acabar en un bar anomenat La Vaga. A l'sembla era un bar en el qual es reunien diverses persones del que ara es considera ambient podemita », continua Fernanda.



Imatge de bar La Vaga a què fa referència el relat.

«Jo portava tot just un mes a Madrid i no sabia de la missa la meitat. Un dels meus companys de classe ens va portar allà i ell sí semblava saber alguna cosa sobre els assidus a bar. Per descomptat jo no. Total, vam entrar, vam demanar la primera ronda i abans d'acabar-la entren a tres persones », explica en els seus missatges.

«La mà d'Monedero»

A continuació, relata la seva trobada amb els que anys més tard serien els fundadors de Podem. «El primer era Moneder, seguit per Pablo Iglesias i acompanyats d'un tercer que a dia d'avui no sabria reconèixer. A el parer hi anaven perquè emetien el seu programa La Tuerka de Telek i solien aparèixer per al visionat i prendre unes cerveses ».

«Així que ens van veure, Moneder va començar a fer escarafalls orgullós dels seus alumnes i ens van convidar a una segona ronda. Recordo la mà d'Moneder en la meva cintura quan tornava de la barra amb una copa. A l'sembla l'home és molt soca en general, però jo no ho sabia », assegura.

«El mascle alfa»

Prossegueix Fernanda amb el seu relat: «De vegades posteriors escoltaria a altres noies dir això, que el Juancar és molt soca i no cal li'n cap referència en compte. En fi, la hipotenusa. Doncs allà estàvem els 6 i en aquestes que el Mascle Alfa va veure una tendra jove molt ximple i no va voler desaprofitar l'oportunitat ».

«Em va acorralar qual cervatell per començar a dorarme la píndola (recordem que em treu 14 anyets, encara que tot molt legal això sí). No recordo exactament la conversa, perquè entre altres coses va haver de ser bastant banal i buida. Però recordo aquestes típiques frases de "ets molt madura per la teva edat" i coses similars. Total, que jo era allà amb un tipus lletgíssim amb cua, gepa i un pírcing choni que era profe de la uni (m'ho va dir un dels meus amics, jo no l'havia vist per allà) pensant què fer amb la meva vida i aguantant la Turra ... fins que el senyor Iglesias va deixar anar per la seva apetitosa boca les següents paraules: «Vaig a el bany a refrescar, t'espero aquí». En aquell moment el cel es van obrir davant meu. Mentre el vaig veure dirigir-se a l'bany vaig treure de la butxaca un bitllet de 5 €, l'hi vaig donar a un company i em Pire », continua Fernanda.

«Surto de bar veloç i veloç pensant en el meu llit i al cap de pocs metres apareix el tercer oncle que els acompanyava la cara té a bé que no recordi. Doncs el gall dindi insisteix acompanyar-me a casa i mentre camí gairebé corrent dient-li educadament que no calia, ell insisteix. Fa 11 anys no tenia el tremp i la mala hòstia que tinc ara, no vaig tenir collons a enviar-lo a la merda a crits al mig del carrer. Sempre vaig ser una nena dolça i educada perquè, normalment quan deia no, era no. Per a aquests no és així, per això les seves dones s'entesten tant en el fet que només sí és sí. Doncs el tipus xapes no es va desenganxar de mi fins a arribar al meu portal i insistir que volia pujar. Us juro que en cap moment hi va haver flirteig per part meva. Em sentia bastant incòmoda i el tipus em semblava patètic. No em va fer por, sinó pena », assegura la protagonista.

La història de Fernanda no s'atura aquí: «Ja al portal començar la seva" seguici "inútil mentre jo li demanava que si us plau es fos. Ho va intentar tot, i va acabar oferint-se a fer-me "la emjor menjar de cony de la meva vida ". Aquí ja vaig dir fins aquí, vaig obrir la porta i se la vaig tancar a la cara, literal, li vaig donar a tot el cap. amb la portalada de metall. Vaig pujar a casa, em vaig prendre un colacao i em vaig ficar al llit veient alguna sèrie. Recordar-vos que si el senyor Pablo Iglesias i els seus sequaços feien això a nenes de 18 quan no eren ningú, què no hauran fet aquests anys ».

Esglésies la porta a La Tuerka

Temps després, segons el relat de Fernanda, tornaria a trobar-se amb Iglesias. «Suposo que el senyor Iglesias no recorda això. Per desgràcia jo sí, i per a la seva parella meu relat seria el d'una víctima, si el victimari no fos el pare dels seus fills. I vull acabar aclarint que després d'aquesta vegada només vaig tornar a parlar amb Pablo Iglesias 2 anys després, quan un bon amic meu que treballava amb ell em va demanar participar en un programa d'La Tuerka perquè necessitaven alguna noia per omplir la quota i vaig accedir. Temps després aquest "amic" em va despertar al sofà llit de casa sobándome els pits mentre pensava que estava adormida ».

«Tots, això sí, molt feministes i aliats de la causa, que perden el cul cridant misogin i tros de merda a la meva parella, sense arribar-li cap a la sola de les sabates. Bé. Aquest és el meu #meToo particular », explica Fernanda en relació a el moviment iniciat als EUA per denunciar casos d'assetjament públicament.

«Avui Pablo Iglesias m'ha bloquejat sense si més no dirigir-me a ell directament. Ha de ser que les que ens acostem a la trentena deixem d'agradar. Com més tiernitas i joves millor », prossegueix.

«El senyor Iglesias és un masclista, nepotista, hipòcrita, incompetent i covard. Està més que comprovat. Fi de el fil », conclou.

OKDIARIO s'ha posat en contacte amb Fernanda Freire que confirma els fets però declina fer més comentaris. «Moltes gràcies per interessar-vos, podeu fer servir el fil», assenyala. Així mateix, confirma que el vídeo que acompanya aquesta notícia és la seva aparició en La Tuerka, on va compartir estudi de televisió amb Pablo Iglesias, tal com ella relata en la seva cadena de missatges.

No hay comentarios:

Publicar un comentario