viernes, 26 de febrero de 2016

Aforaments, presumpció d'innocència i secret de sumari

Rita Barberá, el jueves, en rueda de prensa en Valencia.

Rita Barberá va comparèixer finalment ahir en roda de premsa després d'estar desapareguda durant mes d'un mes. Era la primera vegada que la exalacaldesa oferia una compareixença pública als mitjans després de l'Operació Taula, en la qual un jutge està investigant a nou dels deu regidors del grup municipal popular a l'Ajuntament ja exregidors i assessors del seu equip de govern en la anterior legislatura.

Ella que portava quatre anys d'alcaldessa va dir que encara no coneix que se l'acusa, i que no pensa dimitir. I que si algú demostra el contrari en base a la legalitat, es portaria una gran decepció, però mentre no es demostri res contra ella, la presumpció d'innocència, que per la meva part, la té.

Molt molesta amb les filtracions del sumari, Barberà va instar a "recuperar el principi de presumpció d'innocència en tota la seva dimensió" i a "recordar que la càrrega de la prova recau sobre el qual acusa i no sobre el que s'ha de defensar". A més, ha demanat que es legisli "molt seriosament sobre les filtracions del secret de sumari". No sense certa sorna, va dir Barberá que "si algun de vostès té el sumari, li pregaria que em faci arribar una còpia i així m'assabento de què va la cosa".

"Mai m'he quedat res. Visc en un pis de lloguer. No tinc cotxe, ni apartament ni segon habitatge. Visc del meu sou i el suport de la meva família. El meu patrimoni és ben conegut, és el fruit del meu treball. Cotitzar a la Seguretat social des d'una mica més de quaranta anys ", ha declarat. I va afegir que està "disposada a gastar fins l'últim euro per restablir el meu honor i la meva dignitat. Sóc una persona honrada, no sóc corrupta ni econòmica ni moral".

A mi no em sembla de rebut, des dels punts de vista ètic i deontològicament moral, que en un Estat de Dret, com ho és el nostre, no es respecti el dret a la presumpció d'innocència i es difonguin rumors, falsedats o informacions no contrastades per part de determinada premsa, algunes cadenes televisives i per les incontrolades xarxes socials, que es fan ressò de rumors, sense més, per exercir pressió mediàtica o donar exclusives sense cap base, que de vegades s'aboquen contra qualsevol persona, sigui polític o no, amb l'trucades penes de telenotícies, quan ni tan sols està acusada legalment de res, com és el cas de l'ex-alcaldessa de València, Rita Barberá.

Barberà ho té molt fàcil si creu que l'estan acusant injustament, en comptes de amagar-se en l'aforament que té com a senadora, podria haver renunciat a la capacitat i haver demanat declarar voluntàriament al jutjat on s'està instruint aquesta causa contra més de 50 exregidors i col·laboradors de l'ajuntament i explicar que és el que estava passant quan hi havia tot un Ajuntament pringat almenys pel malbaratament existent i ella no s'havia assabentat i així intentar donar un cop de mà al jutge per aclarir aquestes acusacions. Amb aquesta argúcia només va a aconseguir que les seves escombraries segueixi amagada sota la catifa unes setmanes més.

No hay comentarios:

Publicar un comentario