domingo, 28 de febrero de 2016

Un pacte ... ¿per a què?




Tinc un sentiment contraposat davant el pacte signat entre Sánchez i Rivera, per una banda em vaig alegrar en descobrir que existien en aquest país dues persones capaces de posar-se d'acord en alguna cosa, estic també molt més tranquil que fa una setmana perquè veig que l'amenaça del cua desitjant ser el vicepresident que mana i controla tot el que es belluga està cada vegada més llunyana, tot i que estic cada vegada mes espantat per si aquest pacte arriba a prosperar i per un atzar del destí és investit Pedro Sánchez president d'aquest país.

Tinc la impressió que ni tan sols els propis Sánchez i Rivera i els seus respectius equips negociadors són conscients de la transcendència d'un Pacte que canvia el marc d'una situació enquistada per l'egoisme dels líders dels partits i pot servir de revulsiu per acabar amb la política de blocs si Rajoy sap entendre el que està passant en el seu partit ia la resta d'Espanya i un cop rebutjat no es posa a fer política o bé la seva va a casa definitivament.

Però avui m'he llegit l'entrevista a Pere Sánchez que després de la votació d'ahir s'ha vingut a dalt i m'ha deixat perplex. Em fa l'efecte que estem fins a un Zapatero 2, capaç d'una cosa i la contrària, ja que ha començat a desgranar uns projectes que no estan inclosos en les 66 pàgines del pacte que va signar amb Rivera.

Sanchez parla d'una reforma constitucional que no aclareix que va a ser i segons ell pot obrir la possibilitat del dret a decidir de Catalunya per la porta del darrere, presumeix de si governa obtindrà la derogació de la reforma laboral del PP que ha aconseguit aquests últims anys el rellançament de l'economia i la reducció del nombre d'aturats. Que en cap moment res d'això pot tirar endavant sense l'aprovació del PP.

Rivera hauria d'advertir al seu soci que deixi de fer promeses impossibles que van en sentit contrari al que realment signat que en el seu moment no van ser acordades, encara que siguin simples missatges de propaganda dirigits cap als seus votants sota una amenaça certa que si Sánchez segueix per aquest camí, el pacte estaria trencat abans de començar a votar-se.

La realitat és que el PP ha deixat de ser la primera força de la cambra perquè 130 escons són més que 123 i si aquest pacte es manté inamovible, no tindrà cap sentit que, tal com ara pretén Rajoy, el Rei li faci - després dels dos presumibles fracassos de Sánchez-, l'encàrrec que ell mateix es va negar a afrontar quan el seu major contrincant només reunia 90. Però això no servirà de res de moment, falten més escons per arribar a alguna cosa ..

No hay comentarios:

Publicar un comentario