martes, 5 de julio de 2022

Borràs es nega a dimitir: "Sóc innocent"

 


Laura Borràs, presidenta del Parlament

Laura Borràs, es nega dimitir. "Sóc innocent", ha assegurat després de peticions de cessament dels grups de l'oposició, als quals ha retret que defensin la "presumpció de culpabilitat". Ha assegurat que la dignitat que se li exigeix ​​"l'exerceixo cada dia". La presidenta del Parlament rebutja el cessament sol·licitat per l'oposició i titlla de "degradació democràtica" la investigació judicial en què està imputada per corrupció

Les declaracions de Borràs tenen lloc en resposta a la petició de dimissió de tots els grups, excepte Junts per Catalunya, després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi acabat la instrucció de la causa pel fraccionament de contractes i hagi mantingut la imputació per malversació, falsedat, frau i prevaricació.

"Exerceixo el càrrec amb honradesa"

Ha recordat que el 12 març 2021 “vaig ser escollida per al càrrec, conscient de la responsabilitat i honor que això suposava. Sóc conscient que estic sotmesa a l'escrutini de les meves accions, encara que incloguin desencerts, ho faig amb honradesa a favor dels drets de els diputats"

"Però hi ha circumstàncies alienes que em motiven a fer aquesta compareixença. El procediment judicial a què estic sotmesa durant quatre anys s'acaba. Hi ha veus que demanen la meva dimissió", ha afegit, per després afirmar que no pensa cessar del seu càrrec. "Sóc innocent. No tinc cap intenció de fer un pas al costat, el pas al costat que em reclamen i exigeixen, amb poca capacitat de dissimular, els que em volen apartar de la vida pública", ha subratllat. Ha carregat contra els que contribueixen a "la degradació democràtica" que, segons ell, suposa la investigació judicial, i defensa "la presumpció de culpabilitat". El seu cas, sosté, no hauria arribat on està arribant si no fos qui és, i ha negat que demani que se l'absolgui per ser independentista: "El que censuro és que es vulgui aprofitar l'autoritària activitat de la justícia espanyola com a excusa per apartar-me políticament. El que denuncio és que es vulgui condemnar-me fins i tot abans de ser jutjada".

"No acabarà bé

Tot i això, ha confessat tenir la sensació que "difícilment pot acabar bé un cas que va començar amb una investigació prospectiva, en què no es va investigar uns fets, sinó una persona, i que ha continuat amb un ampli catàleg d'irregularitats processals".

S'ha referit als articles del reglament del Parlament que regula les causes de cessament, com ara el processament o l'obertura de judici oral. Un supòsit que va ser introduït a la norma a petició de la CUP i que que Borràs considera irregular, en base als informes jurídics de la Cambra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario