sábado, 9 de julio de 2022

Sumar....pagant nosaltres?

La vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz, ha presentat aquest divendres la seva plataforma Sumar, amb què arrencarà "el procés d'escolta" per construir el projecte amb què es presentarà a les properes eleccions. Sobre l'escenari d'El Matadero de Madrid, sense l'ombra d'aquells amb què Díaz pretén sumar, ha assegurat:

"Vinc a parlar-vos del futur del nostre país. Avui és un dia important perquè impulsem un moviment ciutadà en què el protagonisme és vostre. Sou vosaltres les que sumareu. Això no va de partits, no va de sigles. Va d'intel·ligència col·lectiva, de voler-nos i presentar un projecte de país per a la propera dècada".

La vicepresidenta ha culminat el seu discurs emocional amb la frase següent: "Amics i amigues, sumim, sumim col·lectivament, pensem el país que volem, pensem-ho des de les treballadores de la llar fins a la psiquiatria al nostre país, diguem nosaltres en un plural col·lectiu, què és el que volem, vulguem-nos el país que volem. D'això va Sumar".

A partir d'ara, Yolanda Díaz començarà el seu periple per tot Espanya per conversar amb els ciutadans perquè finalment siguin ells els que decideixin si ha d'estar al capdavant del seu propi projecte.

Tots són bones intencions Jo que conec els qui estan darrere del projecte, com Enrique Santiago o Juan Carlos Monedero estic convençut que no és més un nou embolcall del vell comunisme per enganyar ments disperses. Jo tinc els meus dubtes que el projecte aconsegueixi funcionar

Una pregunta que em sembla important ia la qual no trobo resposta: una ministra, vicepresident d'un govern en ple exercici de les seves funcions, en un moment de greu crisi econòmica i amb l'atur més gran...

I qui pagarà això?

Se suposa que ho farà en el seu temps lliure i se suposa també que les despeses no seran amb diners públics. Se li paga un sou de ministra perquè dediqui el temps als seus assumptes? Assumptes molt respectables, per altra banda, però no em sembla que pugui abastar-ho tot, el seu treball ministerial i el seu treball electoral (quan, per cert, no estem en període d'eleccions i hi ha normativa molt clara sobre aquest tema).

¿Dedicarà sis mesos a fer campanya electoral per al seu nou partit (ho truqui ella com ho truqui) recorrent Espanya per parlar amb la gent? El Falcon utilitzarà per desplaçar-se d'un lloc a l'altre com ha fet fins ara?

El sou que percep com a ministra i vicepresidenta no està previst per fer campanyes personals i més quan hi ha tants problemes... Sense dimitir primer dels seus càrrecs, encara que pagués els viatges de la butxaca, el projecte em sembla una simple estafa als contribuents.

M'agradaria que algú aclarís aquests dubtes que tinc.

No hay comentarios:

Publicar un comentario