viernes, 3 de febrero de 2017

Les confessions del "Padrí"

L'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol.

Una conversa de l'expresident de Catalunya, Jordi Pujol Soley ha posat aquest divendres cap per avall al nacionalisme català i deixa en molt mal lloc als seus dos successors convergents a la Generalitat.

L'antiga Convergència, reconvertida ara -després dels successius casos de corrupció en els seus files- en el nou Partit Demòcrata de Calalunya (PdCAT), agonitza. I això ho diu una de les veus autoritzades del nacionalisme català, l'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, a l'ull de l'huracà per les investigacions judicials sobre el seu patrimoni i el dels seus fills.

Pujol revela en l'enregistrament com va acordar amb Artur Mas la seva sortida del partit. "El que vaig dir a Mas és: mira jo crec que he de fer això. Vols dir? (Va respondre Mas) .... Jo crec que sí, ia mi, expulsar del partit i em retireu els honors o la pensió. Un expresident té una bona pensió, que ja no tinc ", revela La Vanguardia.

"Ara bé, en contrapartida per tot això, per portar-me tota la merda per a mi, si jo em porto molta merda, en el partit ha de quedar poca. El partit tindrà per altres coses, tots (els partits) van a judici, el PP, el PSC ... Ara bé, sobretot no renuncieu a l'obra feta, això és cabdal, de manera que puc entendre perquè van quedar traumatitzats ". Però l'església no està content amb el canvi de nom de Convergència (CDC), a PDeCat. Així es desprèn de la conversa amb un grup de joves mantinguda en un restaurant del carrer de Rosselló de Barcelona.

"Em quedo amb la merda"

Pujol també relata què és el que va transmetre als seus companys de partit quan el 2014 va esclatar l'escàndol per la fortuna que havia mantingut oculta a l'estranger: "A mi expulsadme, demà mateix, em retireu tots els honors i la pensió com a expresident. Tota la merda per a mi ". Com a "contrapartida", Pujol va demanar que no "renunciessin a l'obra feta" en els seus 23 anys al capdavant del govern de la Generalitat de Catalunya. "Ara he d'aguantar, no em queda més que aguantar", afegeix

En aquesta conversa, Pujol parla fins i tot de l'alcaldessa de Barcelona, ​​Ada Colau: "Poden passar coses ... per exemple, podria ser que Colau ser presidenta de Catalunya. Sí, podria ser. És probable? Crec que no, crec que no és probable ".

No obstant això, l'opinió de l'expresident sobre les possibilitats de Junqueras és ben diferent: "Anem a veure, si les coses es desmilloren una mica per part del PDeCat i tot això, és fàcil que el president de Catalunya sigui Junqueras. Amb 1 aliança no sé amb qui. Ell només tampoc, suposo que amb una aliança amb el PDCat, ¡suposo !. Si ho volen, és clar".

"Jo crec que ERC s'aprofita molt de la debilitat que en aquests moments té Convergència", reflexiona l'expresident de la Generalitat, que actualment està sent investigat per una confessió sobre els seus fons a Andorra. Els seus estan fills imputats en diverses causes judicials per haver comès presumptament delictes fiscals.

L'expresident Pujol critica el canvi de nom de CDC comparant-lo amb el cas Volkswagen. A més, Pujol afirma que si Artur Mas és inhabilitat, "ja està kaput definitivament".

No hay comentarios:

Publicar un comentario